Auf a seudah hâben
kéin seitige, wâs belangen nischt zu khevra
kedisha nischt getort sein. Nur jeder parnas
khosdesh hât gemägt brengen ein freund. Hât sich âber amâl getroffen, as
éin parnas khodesh’s freund is geween
dem zwéiten parnas khodesh’s feind.
Un ot der parnas khodesh is grâd
geween in “sein khodesh” (his month
of office), d.h. er hât betrotten in jenem’s khodesh sein amt. Is er geween der balebus (master), der ganzer “hâhn” auf der seudah. Hât er jenem parnas
khodesh’s freund, dâs héisst, sein soyna
(enemy) araus-getrieben. Is jenem aweg un hât gemasur’t dem poretz Radziwill
(informed the nobleman) as der parnas
khodesh wâs hât ihm araus-getrieben, stellt ihm (der poretz) “feigen” be-shaas
(at the time) er fâhrt in städtel. Hât Radziwill gehéissen araus-treiben jenem parnas khodesh vun Kaidani mit sein
ganzer familie. Vun dämâlt ân is gemacht geworen a taknohah (rule), as aphilu
(even) der parnas khodesh tor kéin shum (not a single) seitigen menschen
nischt brengen auf der seudah, a khutz (other than) RKh”Sh, d. h. Rov, khazan (cantor), shamas (custodian). Characteristisch is noch a takonah, verschrieben in selben pinkas.
“Zu machen auf a seudah vun ha-kohol a welche s’is “spiel”, wâs m’ruft dâs “vorstellen”,
asõ wie m’is sich noyeg (is
customary) auf ander simkhos
(celebrations), is dâs a stück osur
(forbidden). Dervun seht men, as nischt blõs Purim (the Feast of Esther) hât men gemacht amâl vorstellungen,
nbur auch auf andere simkhos, un as aphilu auf a seudah vun ha-kohol h^at men “gepravet komedieh”.
Übrigens is beh khevrah
kedisha auch geween a guter minhag
(custom): õb es is geween in städtel a kranker, hât men ihm gemust brengen vun
der seudah warime geköchts, teykiph (at once), wie nor abend. Un die
überbleibechtzen vun der seudah hât men gedarft zutéilen ârime
leut.
No comments:
Post a Comment